Ve Výpisu reklamací lze vyhledat všechny zadané reklamace prvků podle jednotlivých stavů, typů, ID reklamace, řešitele, typu a kódu reklamovaného prvku či z jiného OVM nebo zadané obce. Od dodávky 3.3 (prosinec 2021) byl Výpis reklamací rozdělen na samostatné hledání reklamací Ke zpracování, které teprve čekají na zpracování a reklamací Zpracovaných, které již byly příslušným editorem zpracovány. Výpis reklamací naleznete po přihlášení v bloku „Výpisy“.
Funkce Výpis reklamací zobrazí příslušnou obrazovku Výpis reklamací, ve které systém vypíše nebo exportuje uživateli seznam reklamací dle zvolených kritérií. Obrazovka obsahuje přepínač (radio button) Ke zpracování / Zpracované. Přepínač je umístěn nad stávající výběrová políčka. Podle polohy přepínače je vyhledávání reklamací omezeno na dosud neuzavřené (Ke zpracování) nebo již uzavřené reklamace (Zpracované). Výchozí hodnota je označena Ke zpracování.
Ukázka vyhledání všech reklamací z obce Čelákovice, které jsou ve stavu „Vložená“:
Ukázka vyhledání reklamací pro konkrétní prvek (Typ prvku + Kód prvku):
Jednotlivé sloupce lze seřadit podle potřeby, stačí pouze kliknout na popis sloupce, kde jsou zobrazeny šipky pro řazení . Sloupec Kód prvku obsahuje kód reklamovaného prvku, pomocí kterého lze jednoduše prvek vyhledat v Přehledu prvků nebo ve VDP. Po najetí myší nad ID reklamace se zobrazuje bublinová nápověda, ve které je zobrazen text z poznámky řešitele. Ze sloupce Vloženo do ISÚI je patrné, kdy se reklamace v ISÚI vygenerovala. Pomocí ikony lupa můžete přejít do detailu jednotlivých reklamací, které jsou zobrazeny pouze pro čtení.
Také ve Výpisu reklamací se u reklamací ve stavu Řešená – NZ založen zobrazuje odkaz , kterým si lze v novém okně/záložce zobrazit vytvořený (navázaný) NZ v režimu pouze pro čtení (prohlížení).
Vedle zobrazení reklamací na obrazovku je také možné jejich exportování a následné uložení do formátu PDF, CSV nebo XML. Export reklamací provedete rozbalením nabídky Exportovat a výběrem jednoho ze tří formátů.
Podle nastavení internetového prohlížeče se zobrazí nabídka na otevření/uložení souboru ve zvoleném formátu.
V obrazovkách detailu reklamace (URE141, URE142, URE143, URE144, URE145, URE146, URE147, URE220, URE227) je hodnota pole „Řešeno v NZ ID“ zobrazena jako hyperlink, který umožňuje přechod do detailu NZ (obrazovka UNZ110).
Obdobně je možné v obrazovce Seznam reklamací (UWF101) a Výpis reklamací (URE226) přejít do NZ, které je navázáno na reklamaci, kliknutím na hyperlink „NZ“ ve sloupci Akce.
Použitím jednoho či druhého hyperlinku, dojde k otevření příslušné obrazovky v novém okně v režimu prohlížení. Obrazovka neobsahuje tlačítko Zavřít pro návrat do výchozí obrazovky (seznam nebo výpis reklamací), lze zavřít pouze celé okno nebo kartu křížkem v prohlížeči.
Kromě hyperlinků lze k přechodu z detailů reklamací do NZ použít tlačítko Navázaný NZ. Tlačítko je aktivní pouze v případě, že přihlášený uživatel je zároveň řešitelem reklamace. Po stisknutí tlačítka je uživatel přesměrován do obrazovky Návrh změny (NZ) v editačním režimu. Obrazovka v tomto případě obsahuje tlačíko Zavřít pro návrat do seznamu NZ.
Formuláře pro zobrazení detailu jednotlivých prvků (při vyvolání z Vyhledání prvků (UNZ150) i při vyvolání z Návrhu změny (UNZ110) obsahují záložku Reklamace. Na této záložce jsou uvedeny všechny reklamace s vazbou k zobrazenému prvku ve stavech:
• Vložená
• Řešená – NZ založen
• Řešená – NZ schvalován
Na záložce Reklamace jsou zobrazeny atributy:
• ID reklamace
• Typ reklamace – Zkrácený název
• Kód prvku – Kód
• Řešitel
• Zkratka OVM – Zkratka
• Agenda
• Vloženo do ISÚI – Datum
• Stav reklamace – Název
• Skupina reklamací – Kód
• Akce – bude obsahovat ikonu lupy s možností otevřít detail příslušné reklamace na nové obrazovce.